Sunday, June 7, 2009

dua hari agak2 nya memang jauh menyimpang dari rancangan asal.

malam jumaat memang nak ke mcd untuk mencari idea menulis blog... perasaan penuh ngan kerunsingan. malam tu jug kawan aku, nirah telefon aku, nak ke g kenduri cik eta. erk....

hajat di hati nak g. tapi, jauh. bukan alasan sengaja aku berikan, tapi memang jauh... sapa aku nak ajak pun? nirah? dia pulak tak diajak.... adeh...

dalam lebey kurang 15minit dia sembang, dia bagi aku cadangkan 'ko ambik kertas, pastu ko catatkan tahun2, yang ko nak achive, yg ko hasratkan, insya allah menjadi'

hehehe..macam tangkal pulak.

semuanya bagi aku adalah mindset dan target.

aku da ke target?

yes! aku memang ada target dalam hidup aku. ada target untuk keluar dari kepompong keselesaan aku.... 100%.

sekarang aku nekadkan hati, aku akan try untuk cari better job untuk aku dalam tahun ini. aku harap aku mampu untuk bertahan di dalam suasana kerja aku di pejabat.... aku sayang dengan rakan2 kerja aku yang lain. aku amat menghormati yana, kak nad, fazli, dan rakan2 senior seperti pian. tapi yang lain2 tu, ntahla.... aku rasa... im not among them to speak up...
aku memang jahat kerana memilih kawan, tapi jahat lagi untuk parasit yang tak mampu menilai diri sendiri. aku sayang kan supervisor aku, tapi... ntah lah...

aku sebenarnya, kalau dah tak tahan sangat, aku sembatkan earphone je... dengar lagu. aku malas sangat nak dengar apa2 topic. sebab, biasalah 'kak fara kan cepat terperasan'.... sebab tu jua, aku rasa dengan pemergian aku nanti, atau bila2, akan membuka lebih ruang sosial mereka...

sampai mana kita nak berharap pada kawan untuk hidup. sampai mana kita nak menyusahkan diri untuk menyenangkan pihak lain?

hidup memerlukan risiko. doakan aku untuk berjaya dalam cita2 aku. semoga aku dapat menjadi seorang yang berjaya dalam tempoh 5 tahun lagi. walaupun tempoh 5 tahun agak panjang...macam2 boleh terjadi. tapi, itulah manusia, merancang, tapi rancangan allah lebih hebat.

p/s: aku dengar macam2 berita atau ramalan pihak ketiga tentang masa depan. salah satunya, israel akan bermahajaralela dalam memegang pretasi kewangan dunia selepas mata wang amerika jatuh. correct me if my opinion wrong.

No comments:

Post a Comment