Thursday, February 26, 2009

kisah semalam masih terngiang2 di kepala. memori tercipta... chet!!

semalam banyak hal yg berlaku.

sampaikan kerja opis macam 30% je aku laksanakan. yang lain2 hanya berkisar tentang konflik di opis, ketegangan ngan Cik Hanim ngan kroni, masalah pendaftaran MPOB mak aku, message Fhun dan message dari seorang lelaki yg mengelar dirinya Fairus kerja TNB Bangsar.

haiiiii.....

yg mamat ni pun satu nak ngayat pun macam budak2 lepas kelas tuition. adoiiiii...

merepek la lu bro, ko nyer ayat orang lain dah pakai.

last2 aku cakap kat dia, aku dah ada bf. dah nak bertunang.

terus diam dia...bunyik frust.

alhamdulilah

tapi malam tuh dia message.

dia dah terbius cinta ngan aku

mangkuk gak mamat ni. (isi hati aku cakap)

aku layan ko macam budak2 jer la bro. takper la... layannnnn jer la.

dalam perjalanan ke opis aku tadi. aku dengar topic kat HOT FM. tentang bercinta dengan kawan baik. setuju atau tak.

aku tak setuju.

aku ada sorang kawan baik laki2. dari umur 13tahun sampaila sekarang ni aku berfriends ngan dia. aku , mamat tuh dan member baik aku inna.

p/s :muka mamat tu lebey kurang dia la





dalam umur kami yg jarak umurnya berlainan, aku ngan mamat ni memang besfriend. dia suka kat member aku inna ni. aku la jadi pengantara nya. tapi tak menjadi gak...


kami ni jarang berjumpa. setahun kadang2 tak pernah jumpa. hanya by message ngan phone je la kami berkomunikasi.


dipendekan cite, dua2 member aku ni dah kawin ngan pasangan pilihan hati (disebabkan pihak keluarga dua belah pihak tak suka ngan pilihan masing2)..


mamat tu cakap, tunang dia pernah kata '...napa tak kapel ngan along?..'

dia cakap '....along tuh dah macam adik sendiri. dia tuh kawan sampai mati dah...'


hari tuh b4 dia kawin dia datang umah aku bawak tunang dia. ayah aku borak sakan, yerla dah dia sekampung ngan ayah aku. rumah tepi jalan kampung tu jer.


member aku bagitau, tunang dia macam pelik aku ngan member aku tu sembang tak agak2. tak cover2 cakap. yer lah nak cover2 per, cakap jer la kan. dah kawan dari belum akil baligh sampai lah dah berbaligh2 ni.


kalau aku la, aku tak nak kapel ngan kawan baik aku.
sayang rasanya.....


kalau clash tak sama dah feeling dia....


alahai.....

** kak nad, sat ek gua buat lu nyer tagg

No comments:

Post a Comment