Thursday, April 9, 2009

an affair to remember # 3

malam ni lagi2 ada jadual merayap di waktu malam. as usuall hujan renyai2 lagi... aikkk.. tak pandai pilih timing betol la vacation mak aku kali nih... malam ni, diberi pilihan oleh aan, hendak melihat tarian minang atau pun tidak. ataupun dok relek je di hotel...

conferm2 aku pujuk mak aku g melihat tarian adat orang minang... bukan selalu nak datang. pastu pe kata support tradisi negara lain.. wahh...bukan main aku ngayat. mak aku dah selalu g sini, tak pe lah... aku ni ha!!

tepat kol 8 malam, aan bawa kami ke tempat persembahan tu. still hujan.. lebat2 biasa je lah.. dalam bus, aan duduk dengan aku.. dia cuit bahu aku. dia pakai baju warna hitam.. mak aku plak g melepak ngan kawan dia kat belakang.. aik bagi chance ke pe orang tua ni? ok....

dia ni memang pak lawa betol la. ada2 saja benda dia nak buat cite... kisah sejarah negara dia pun bantai buat lawak..

nak dekat tempat tu, dia yang bayarkan ticket, so before show dia dah briefing awal2 dah pe benda persembahan tu sebenarnya... aku g lepak kerusi sorang2.. kalau ngan mak aku, tak jadinya khusyuk tengok orang menari, ada je benda dia nak nyembang..

aan duduk kat sebelah aku.. aik. aku pandang mak aku.. mak aku pandang aku.. clakerrr... dia duduk bersila.. lutut dia terkena lutut aku. memang la dekat dia dok sbelah aku..

the show getting started...
**********

setat je show..aku jadi blur. aku tak paham sesen pun benda mereka cakap. dah orang minang kan. aan la jadi tukang translatenya. bukan main dekat mulut dia dekat telinga aku nak bagitau... ok.... so ada part tu, penari2 tu tunjukan satu dance time pengantin diarak di sana... dia bisik 'nanti kalau kita berkahwin, semua yang fara lihat ini akan dilakukan... memang meriah nanti.. pastinya ayah aan akan buat ikut adat 100%'... dia gelak kecik. sial.

pastunya pula... 'malam ini jadi ya.. aan ingin sekali betemu dengan kamu, seperti semalam...' berderau jantung aku. ok ok... peeeeeeehhhh

**********

aku bergegas balik ke bilik aku.. aku biarkan dia dok melepak lagi di lobby hotel tu... mengeletar satu tubuh aku... sentuhan, perasaan, kata-kata..semua bercampur... dalam kaki aku melangkah ke bilik akurasa macam nak tumbang ... masuk je bilik, terus aku basuh muka aku, aku lihat cermin.. biar betol aku ni? ke aku hampir dimanderam? ke.... aku basuh lagi muka aku...

aku tak tukar baju.. terus aku baring atas katil empuk hotel ni... aku lihat atas... dude! masih tak percaya kejadian tadi.. errrkkk... aku tersenyum... aku suka ke? aku merasainya ke? ya.. saya memang merasai setiap detik tu tadi... ok....

lagi 3 jam nak ke pukul 7 pagi!! arghhh... tido dulu... esok pagi2 mak aku dah janji nak gerak kan aku. perghhhh....

aku still shaking....


*********

what happen that time was...... like romeo and juliet




No comments:

Post a Comment